Uvjeti poslovanja

Uvjeti poslovanja

trgovačko društvo Workwear Bartos s.r.o, sa sjedištem Havlíčkova 1155, 271 01 Nové Strašecí, OIB 09762663, PDV CZ09762663 upisano u trgovački registar koji vodi Gradski sud u Pragu, odjeljak C, uložak 342064, za prodaju robe putem online trgovine smještene na internetskoj adresi www.12xl.hr

1. UVODNE ODREDBE

1.1. Ovi poslovni uvjeti (dalje u tekstu „poslovni uvjeti“) trgovačkog društva Workwear Bartos s.r.o, sa sjedištem Havlíčkova 1155, 271 01 Nové Strašecí, OIB 09762663, PDV CZ09762663 upisano u trgovački registar koji vodi Gradski sud u Pragu, odjeljak C, uložak 342064 (dalje u tekstu „prodavatelj“) uređuju u skladu s odredbom § 1751 stavak 1 zakona br. 89/2012 Sb., Građanski zakonik, s izmjenama i dopunama (dalje u tekstu „građanski zakonik“) međusobna prava i obveze ugovornih strana nastale u vezi ili na temelju kupoprodajnog ugovora (dalje u tekstu „kupoprodajni ugovor“) sklopljenog između prodavatelja i druge fizičke osobe (dalje u tekstu „kupac“) putem internetske trgovine prodavatelja. Internetska trgovina je u vlasništvu prodavatelja i nalazi se na web stranici smještenoj na internetskoj adresi www.12xl.hr (dalje u tekstu „web stranica“), i to putem sučelja web stranice (dalje u tekstu „web sučelje trgovine“).
1.2. Poslovni uvjeti ne odnose se na slučajeve kada osoba koja namjerava kupiti robu od prodavatelja je pravna osoba ili osoba koja djeluje pri naručivanju robe u okviru svoje poslovne djelatnosti ili u okviru svog samostalnog obavljanja zanimanja. Na te slučajeve primjenjuju se odredbe zakona br. 89/2012 Sb.
1.3. Odredbe koje odstupaju od poslovnih uvjeta moguće je dogovoriti u kupoprodajnom ugovoru. Odstupajuće odredbe u kupoprodajnom ugovoru imaju prednost pred odredbama poslovnih uvjeta.
1.4. Odredbe poslovnih uvjeta čine sastavni dio kupoprodajnog ugovora. Kupoprodajni ugovor i poslovni uvjeti sastavljeni su na službenom jeziku dotične zemlje.
1.5. Prodavatelj može mijenjati ili dopunjavati tekst poslovnih uvjeta. Ova odredba ne utječe na prava i obveze nastale tijekom važenja prethodnog teksta poslovnih uvjeta.

2. KORISNIČKI RAČUN

2.1. Na temelju registracije kupca izvršene na web stranici, kupac može pristupiti svom korisničkom sučelju. Iz svog korisničkog sučelja kupac može naručivati robu (dalje u tekstu „korisnički račun“). Ako to omogućuje web sučelje trgovine, kupac može naručivati robu i bez registracije izravno iz web sučelja trgovine.
2.2. Prilikom registracije na web stranici i prilikom naručivanja robe, kupac je dužan navoditi točne i istinite podatke. Podatke navedene u korisničkom računu kupac je dužan ažurirati u slučaju bilo kakve promjene. Podaci navedeni od strane kupca u korisničkom računu i prilikom naručivanja robe smatraju se točnima od strane prodavatelja.
2.3. Pristup korisničkom računu zaštićen je korisničkim imenom i lozinkom, a kupac je dužan čuvati povjerljivost informacija potrebnih za pristup svom korisničkom računu.
2.4. Kupac nije ovlašten omogućiti korištenje korisničkog računa trećim osobama.
2.5. Prodavatelj može ukinuti korisnički račun, posebno u slučaju kada kupac ne koristi svoj korisnički račun duže od 24 mjeseca ili u slučaju kada kupac prekrši svoje obveze iz kupoprodajnog ugovora (uključujući poslovne uvjete).
2.6. Kupac je svjestan da korisnički račun možda neće biti dostupan neprekidno, posebno s obzirom na potrebne održavanje hardverske i softverske opreme prodavatelja, odnosno potrebne održavanje hardverske i softverske opreme trećih osoba.

3. SKLAPANJE KUPNOPRODAJNOG UGOVORA

3.1. Sva prezentacija robe smještena u web sučelju trgovine je informativnog karaktera i prodavatelj nije dužan sklopiti kupoprodajni ugovor u vezi s tom robom. Odredba § 1732 stavak 2 građanskog zakonika se ne primjenjuje.
3.2. Web sučelje trgovine sadrži informacije o robi, uključujući cijene pojedinačne robe i troškove vraćanja robe, ako se ta roba po svojoj prirodi ne može vratiti uobičajenim poštanskim putem. Cijene robe navedene su s uključenim porezom na dodanu vrijednost i svim povezanim naknadama. Cijene robe ostaju važeće dok su prikazane u web sučelju trgovine. Ova odredba ne ograničava mogućnost prodavatelja da sklopi kupoprodajni ugovor pod uvjetima dogovorenim pojedinačno.
3.3. Web sučelje trgovine također sadrži informacije o troškovima povezanim s pakiranjem i dostavom robe. Informacije o troškovima povezanim s pakiranjem i dostavom robe navedene u web sučelju trgovine vrijede samo u slučajevima kada se roba dostavlja unutar teritorija za koji je webshop namijenjen.
3.4. Za naručivanje robe kupac ispunjava obrazac za narudžbu u web sučelju trgovine. Obrazac za narudžbu sadrži posebno informacije o:
  • 3.4.1. naručenoj robi (naručenu robu kupac „stavlja“ u elektroničku košaricu web sučelja trgovine),
  • 3.4.2. načinu plaćanja kupoprodajne cijene robe, podaci o željenom načinu dostave naručene robe i
  • 3.4.3. informacije o troškovima povezanim s dostavom robe (dalje zajednički samo kao „narudžba“).
3.5. Prije slanja narudžbe prodavatelju, kupcu je omogućeno provjeriti i mijenjati podatke koje je kupac unio u narudžbu, uključujući mogućnost kupca da otkrije i ispravi pogreške nastale prilikom unosa podataka u narudžbu. Narudžbu kupac šalje prodavatelju klikom na gumb „DOVRŠI NARUDŽBU“. Podaci navedeni u narudžbi smatraju se točnima od strane prodavatelja. Prodavatelj odmah nakon primitka narudžbe potvrđuje primitak kupcu putem elektroničke pošte, na adresu elektroničke pošte kupca navedenu u korisničkom računu ili u narudžbi (dalje u tekstu „elektronička adresa kupca“).
3.6. Prodavatelj je uvijek ovlašten, ovisno o karakteru narudžbe (količina robe, visina kupoprodajne cijene, predviđeni troškovi dostave), zatražiti od kupca dodatnu potvrdu narudžbe (na primjer pismeno ili telefonski).
3.7. Ugovorni odnos između prodavatelja i kupca nastaje dostavom prihvaćanja narudžbe (prihvaćanjem), koje prodavatelj šalje kupcu putem elektroničke pošte, na adresu elektroničke pošte kupca.
3.8. Kupac pristaje na korištenje sredstava komunikacije na daljinu prilikom sklapanja kupoprodajnog ugovora. Troškove nastale kupcu prilikom korištenja sredstava komunikacije na daljinu u vezi sa sklapanjem kupoprodajnog ugovora (troškovi internetske veze, troškovi telefonskih poziva) snosi sam kupac, pri čemu se ti troškovi ne razlikuju od osnovne tarife.

4. CIJENA ROBE I UVJETI PLAĆANJA

4.1. Cijenu robe i eventualne troškove povezane s dostavom robe prema kupoprodajnom ugovoru kupac može platiti prodavatelju na sljedeće načine:
  • gotovinom pouzećem na mjestu koje je kupac odredio u narudžbi;
  • bezgotovinskim putem kreditne kartice;
  • bezgotovinskim prijenosom na bankovni račun prodavatelja Workwear Bartos s.r.o. CZ40 2010 0000 0024 0191 0362, vođen kod Fio banka (dalje u tekstu „račun prodavatelja“);
4.2. Zajedno s kupoprodajnom cijenom, kupac je dužan platiti prodavatelju i troškove povezane s pakiranjem i dostavom robe u dogovorenom iznosu. Ako nije izričito navedeno drugačije, kupoprodajna cijena uključuje i troškove povezane s dostavom robe.
4.3. Prodavatelj ne zahtijeva od kupca predujam ili sličnu uplatu. Ova odredba ne utječe na odredbu čl. 4.6 poslovnih uvjeta u vezi s obvezom plaćanja kupoprodajne cijene robe unaprijed.
4.4. U slučaju plaćanja gotovinom ili u slučaju plaćanja pouzećem, kupoprodajna cijena dospijeva prilikom preuzimanja robe. U slučaju bezgotovinskog plaćanja, kupoprodajna cijena dospijeva u roku od 10 dana od sklapanja kupoprodajnog ugovora.
4.5. U slučaju bezgotovinskog plaćanja, kupac je dužan platiti kupoprodajnu cijenu robe zajedno s navođenjem varijabilnog simbola plaćanja. U slučaju bezgotovinskog plaćanja, obveza kupca da plati kupoprodajnu cijenu ispunjava se u trenutku kada je odgovarajući iznos pripisan na račun prodavatelja.
4.6. Prodavatelj je ovlašten, posebno u slučaju kada kupac ne izvrši dodatnu potvrdu narudžbe (čl. 3.6), zahtijevati plaćanje cijele kupoprodajne cijene prije slanja robe kupcu. Odredba § 2119 stavak 1 građanskog zakonika se ne primjenjuje.
4.7. Mogući popusti na cijenu robe koje prodavatelj odobri kupcu ne mogu se međusobno kombinirati.
4.8. Ako je to u poslovnoj praksi uobičajeno ili ako je to propisano opće obvezujućim pravnim propisima, prodavatelj će kupcu izdati porezni dokument – fakturu u vezi s plaćanjima izvršenim na temelju kupoprodajnog ugovora. Prodavatelj je obveznik poreza na dodanu vrijednost. Porezni dokument – fakturu prodavatelj će izdati kupcu i predati je zajedno s robom.
4.9. Prema zakonu o evidenciji prihoda, prodavatelj je dužan izdati kupcu račun. Istovremeno je dužan evidentirati primljeni prihod kod porezne uprave online; u slučaju tehničkog kvara, najkasnije u roku od 48 sati.

5. ODUSTAJANJE OD KUPNOPRODAJNOG UGOVORA

5.1. Kupac je svjestan da prema odredbi § 1837 građanskog zakonika nije moguće, između ostalog, odustati od kupoprodajnog ugovora o isporuci robe koja je prilagođena prema željama kupca ili za njegovu osobu.
5.2. Ako se ne radi o slučaju navedenom u čl. 5.1 poslovnih uvjeta ili o drugom slučaju kada nije moguće odustati od kupoprodajnog ugovora, kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora u skladu s odredbom § 1829 stavak 1 građanskog zakonika, i to u roku od četrnaest (14) dana od preuzimanja robe. U slučaju da je predmet kupoprodajnog ugovora nekoliko vrsta robe ili isporuka nekoliko dijelova, ovaj rok počinje teći od dana preuzimanja posljednje isporuke robe. Odustajanje od kupoprodajnog ugovora mora biti poslano prodavatelju u roku navedenom u prethodnoj rečenici. Za odustajanje od kupoprodajnog ugovora kupac može koristiti obrazac Reklamacijski list koji pruža prodavatelj, a koji čini prilog poslovnih uvjeta. Odustajanje od kupoprodajnog ugovora kupac može poslati, između ostalog, na adresu poslovnice prodavatelja ili na adresu elektroničke pošte prodavatelja info@12xl.hr.
5.3. U slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora prema čl. 5.2 poslovnih uvjeta, kupoprodajni ugovor se poništava od početka. Roba mora biti vraćena prodavatelju od strane kupca u roku od četrnaest (14) dana od dostave odustajanja od kupoprodajnog ugovora prodavatelju. Ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, kupac snosi troškove povezane s vraćanjem robe prodavatelju, čak i u slučaju kada roba ne može biti vraćena zbog svoje prirode uobičajenim poštanskim putem.
5.4. U slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora prema čl. 5.2 poslovnih uvjeta, prodavatelj će vratiti novčana sredstva za robu + troškove dostave robe u iznosu koji odgovara najjeftinijem ponuđenom načinu dostave robe, i to bezgotovinskim putem na račun naveden od strane kupca u obrascu za odustajanje od kupoprodajnog ugovora (u Reklamacijskom listu). Troškovi dostave robe vraćaju se samo pri potpunom odustajanju od ugovora, tj. ako će biti vraćene sve stavke u okviru jedne narudžbe. Prodavatelj je također ovlašten vratiti ispunjenje koje je kupac već dao prilikom vraćanja robe kupcu ili na drugi način, ako se kupac s tim složi i ako to ne uzrokuje dodatne troškove kupcu. Ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, prodavatelj nije dužan vratiti primljena novčana sredstva kupcu prije nego što mu kupac vrati robu.
5.5. Prodavatelj ima pravo jednostrano prebijati pravo na naknadu štete nastale na robi protiv prava kupca na povrat kupoprodajne cijene.
5.6. U slučajevima kada kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora u skladu s odredbom § 1829 stavak 1 građanskog zakonika, prodavatelj je također ovlašten u bilo kojem trenutku odustati od kupoprodajnog ugovora, i to do trenutka preuzimanja robe od strane kupca. U tom slučaju, prodavatelj će kupcu vratiti kupoprodajnu cijenu bez nepotrebnog odgađanja, i to bezgotovinskim putem na račun koji je odredio kupac.
5.7. Ako je zajedno s robom kupcu pružen dar, darovni ugovor između prodavatelja i kupca sklopljen je s raskidnim uvjetom da, ako dođe do odustajanja od kupoprodajnog ugovora od strane kupca, darovni ugovor u vezi s tim darom prestaje važiti i kupac je dužan zajedno s robom vratiti prodavatelju i pruženi dar.

6. PRIJEVOZ I DOSTAVA ROBE

6.1. U slučaju da je način prijevoza dogovoren na temelju posebnog zahtjeva kupca, kupac snosi rizik i eventualne dodatne troškove povezane s tim načinom prijevoza.
6.2. Ako je prodavatelj prema kupoprodajnom ugovoru dužan dostaviti robu na mjesto koje je kupac odredio u narudžbi, kupac je dužan preuzeti robu prilikom dostave.
6.3. U slučaju da je zbog razloga na strani kupca potrebno robu dostavljati ponovno ili na drugi način nego što je navedeno u narudžbi, kupac je dužan platiti troškove povezane s ponovnim dostavljanjem robe ili troškove povezane s drugim načinom dostave.
6.4. Prilikom preuzimanja robe od prijevoznika, kupac je dužan provjeriti neoštećenost ambalaže robe i u slučaju bilo kakvih nedostataka odmah obavijestiti prijevoznika. U slučaju utvrđivanja oštećenja ambalaže koja ukazuje na neovlašteno otvaranje pošiljke, kupac nije dužan preuzeti pošiljku od prijevoznika.
6.5. Dodatna prava i obveze strana prilikom prijevoza robe mogu biti uređena posebnim uvjetima isporuke prodavatelja, ako ih prodavatelj izda.

7. PRAVA IZ NEISPRAVNOG ISPUNJENJA

7.1. Prava i obveze ugovornih strana u vezi s pravima iz neispravnog ispunjenja uređena su odgovarajućim opće obvezujućim pravnim propisima (posebno odredbama § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174 građanskog zakonika i zakonom br. 634/1992 Sb., o zaštiti potrošača, s izmjenama i dopunama).
7.2. Prodavatelj odgovara kupcu da roba prilikom preuzimanja nema nedostataka. Posebno, prodavatelj odgovara kupcu da u trenutku kada je kupac preuzeo robu:
  • 7.2.1. roba ima svojstva koja su strane dogovorile, a ako dogovor nije postignut, ima takva svojstva koja je prodavatelj ili proizvođač opisao ili koja je kupac očekivao s obzirom na prirodu robe i na temelju reklame koju su oni provodili,
  • 7.2.2. roba je prikladna za svrhu koju prodavatelj navodi za njezinu upotrebu ili za koju se roba te vrste obično koristi,
  • 7.2.3. roba odgovara kvalitetom ili izvedbom dogovorenom uzorku ili predlošku, ako je kvaliteta ili izvedba određena prema dogovorenom uzorku ili predlošku,
  • 7.2.4. roba je u odgovarajućoj količini, mjeri ili težini,
  • 7.2.5. roba zadovoljava zahtjeve pravnih propisa.
7.3. Odredbe navedene u čl. 7.2 poslovnih uvjeta ne primjenjuju se na trošenje robe uzrokovano njezinom uobičajenom upotrebom ili ako to proizlazi iz prirode robe.
7.4. Ako se nedostatak pojavi unutar šest mjeseci od preuzimanja, smatra se da je roba bila neispravna već prilikom preuzimanja. Kupac je ovlašten ostvariti pravo iz nedostatka koji se pojavi kod potrošačke robe u roku od dvadeset četiri mjeseca od preuzimanja.
7.5. Prava iz neispravnog ispunjenja kupac ostvaruje kod prodavatelja na adresi navedenoj u reklamacijskom listu.
7.6. Dodatna prava i obveze strana u vezi s odgovornošću prodavatelja za nedostatke mogu biti uređena reklamacijskim pravilnikom prodavatelja.

8. DODATNA PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA

8.1. Kupac stječe vlasništvo nad robom plaćanjem cijele kupoprodajne cijene robe.
8.2. Prodavatelj nije vezan prema kupcu nikakvim kodeksima ponašanja u smislu odredbe § 1826 stavak 1 točka e) građanskog zakonika.
8.3. Rješavanje pritužbi potrošača osigurava prodavatelj putem elektroničke adrese info@12xl.hr. Informaciju o rješavanju pritužbe kupca prodavatelj će poslati na elektroničku adresu kupca.
8.4. Za izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova iz kupoprodajnog ugovora nadležna je Češka trgovinska inspekcija, sa sjedištem Štěpánská 567/15, 120 00 Prag 2, IČ: 000 20 869, internetska adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platforma za rješavanje sporova online koja se nalazi na internetskoj adresi http://ec.europa.eu/consumers/odr može se koristiti pri rješavanju sporova između prodavatelja i kupca iz kupoprodajnog ugovora.
8.5. Europski potrošački centar Češka republika, sa sjedištem Štěpánská 567/15, 120 00 Prag 2, internetska adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktna točka prema Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća (EU) br. 524/2013 od 21. svibnja 2013. o rješavanju potrošačkih sporova online i o izmjeni uredbe (EZ) br. 2006/2004 i direktive 2009/22/EZ (uredba o rješavanju potrošačkih sporova online).
8.6. Prodavatelj je ovlašten za prodaju robe na temelju obrtnog odobrenja.
Obrtnu kontrolu provodi u okviru svoje nadležnosti nadležni obrtni ured. Nadzor nad područjem zaštite osobnih podataka provodi Ured za zaštitu osobnih podataka. Češka trgovinska inspekcija provodi u određenom opsegu, između ostalog, nadzor nad poštivanjem zakona br. 634/1992 Sb., o zaštiti potrošača, s izmjenama i dopunama.
8.7. Kupac ovime preuzima na sebe rizik promjene okolnosti u smislu § 1765 stavak 2 građanskog zakonika.

9. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA

9.1. Svoju informativnu obvezu prema kupcu u smislu čl. 13 Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća 2016/679 o zaštiti fizičkih osoba u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju tih podataka i o ukidanju Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (dalje u tekstu „Uredba GDPR“) u vezi s obradom osobnih podataka kupca za potrebe ispunjenja kupoprodajnog ugovora, za potrebe pregovaranja o ovom ugovoru i za potrebe ispunjenja javnopravnih obveza prodavatelja, prodavatelj ispunjava putem posebnog dokumenta.

10. SLANJE POSLOVNIH OBAVIJESTI I POHRANA KOLAČIĆA

10.1. Kupac pristaje u smislu odredbe § 7 stavak 2 zakona br. 480/2004 Sb., o nekim uslugama informacijskog društva i o izmjeni nekih zakona (zakon o nekim uslugama informacijskog društva), s izmjenama i dopunama, na slanje poslovnih obavijesti prodavatelja na elektroničku adresu ili telefonski broj kupca. Svoju informativnu obvezu prema kupcu u smislu čl. 13 Uredbe GDPR u vezi s obradom osobnih podataka kupca za potrebe slanja poslovnih obavijesti, prodavatelj ispunjava putem posebnog dokumenta.
10.2. Kupac pristaje na pohranu tzv. kolačića na svoje računalo. U slučaju da je kupnja na web stranici moguća i obveze prodavatelja iz kupoprodajnog ugovora mogu se ispuniti bez pohrane tzv. kolačića na računalo kupca, kupac može u bilo kojem trenutku povući pristanak prema prethodnoj rečenici.

11. DOSTAVA

11.1. Kupcu se može dostavljati na elektroničku adresu kupca.

12. Autorska prava na tiskovne materijale

12.1. Kupac u potpunosti odgovara za korištenje materijala koje pruži prodavatelju za izradu ili prilagodbu robe (dalje u tekstu „materijali“).
12.2. Prodavatelj nije dužan provjeravati sadržajnu ili stvarnu točnost materijala.
12.3. Kupac se obvezuje prodavatelju da je u potpunosti ovlašten koristiti materijale za njihovo postavljanje na robu prodavatelju, posebno da postavljanjem materijala na robu neće doći do povrede prava treće osobe (primjerice, povrede autorskih prava ili prava na zaštitu osobnosti).
12.4. U slučaju da u vezi s materijalima bilo koja treća osoba podnese zahtjev protiv prodavatelja, kupac se obvezuje bez odlaganja predati prodavatelju sve dokumente i informacije potrebne za uspješno vođenje spora s tom trećom osobom. Kupac se obvezuje odmah nadoknaditi prodavatelju sve opravdano nastale troškove i štete koje prodavatelju nastanu u vezi sa sporom s takvom trećom osobom.

13. ZAVRŠNE ODREDBE

13.1. Ako odnos temeljen na kupoprodajnom ugovoru sadrži međunarodni (strani) element, strane se dogovaraju da će se odnos regulirati češkim pravom. Odabirom prava prema prethodnoj rečenici, kupac koji je potrošač nije lišen zaštite koju mu pružaju odredbe pravnog poretka od kojih se ne može odstupiti ugovorom, a koje bi se inače primjenjivale prema odredbama čl. 6 stavak 1 Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća (EZ) br. 593/2008 od 17. lipnja 2008. o pravu primjenjivom na ugovorne obveze (Rim I).
13.2. Ako je neka odredba poslovnih uvjeta nevažeća ili neučinkovita, ili postane takva, umjesto nevažećih odredbi primjenjuje se odredba čiji smisao se što više približava nevažećoj odredbi. Nevaženje ili neučinkovitost jedne odredbe ne utječe na valjanost ostalih odredbi.
13.3. Kupoprodajni ugovor, uključujući poslovne uvjete, arhivira prodavatelj u elektroničkom obliku i nije dostupan.
13.4. Prilog poslovnih uvjeta čini uzorak obrasca za odustajanje od kupoprodajnog ugovora (Reklamacijski list).
13.5. Kontaktni podaci prodavatelja Workwear Bartos s.r.o.: Havlíčkova 1155, 271 01 Nové Strašecí, Češka republika, adresa elektroničke pošte: info@12xl.hr, telefon: + 420 604 430 528 (komunikacija samo na češkom jeziku).

U Novém Strašecí dana 23.11.2024

PRILOZI: Reklamacijski list